مشق عشق

در بهشت زندگی کنیم ...

مشق عشق

در بهشت زندگی کنیم ...

زلال سخن

امام صادق علیه السّلام فرمودند:
هر گاه مردى تنگدست باشد و به اندازه نیاز خود و خانواده اش کار کند و در پى حرام نرود ، همانند مجاهدِ در راه خدا است .

دوستان
۲۹ فروردين ۹۲ ، ۲۳:۵۹

اصول نامزدداری

اصول نامزدداری


دوران نامزدی نوعی تمرین و ممارست برای موفقیت و پیروزی فرد در امتحان نهایی (زندگی مشترک)  محسوب می شود . به بیان دیگر هرچه در این دوران آموخته و تمرین شود همان در امتحان نهایی پس داده خواهد شد . به همین دلیل است که بسیاری از متخصصان معتقدند افرادی که مهارت های زندگی زناشویی را در دوران عقد می آموزند در زندگی مشترک کمتر دچار نوسانات می شوند .


* پایبندی به اصول دینی و اخلاقی: دین و اخلاق در زندگی مشترک حرف اول را می زنند . پایبندی افراد به اصول ریز و درشت دینی و اخلاقی (مثل انجام فرائض دینی ، درستی و صداقت ،‌ خوش قولی ، صبوری و اجتناب از هرزگی ، فساد و دورویی و... ) باعث هموار شدن مسیر زندگی مشترک و کوتاه تر شدن راه های رسیدنشان به موفقیت می شود .

* برقراری ارتباط کلامی خوب و مناسب: یکی از مهمترین ستون های زندگی مشترک بخصوص برای زنان برقراری ارتباط کلامی خوب و مناسب میان طرفین است . گفتن کلمات و جملاتی از سر مهربانی و محبت چون : همسر مهربانم دوستت دارم ،‌ تو تنها امید من در این زندگی هستی و...  باعث نزدیک شدن دل ها به یکدیگر و قوت زندگی مشترک می شود .   

* یک ‌دل و یک رنگ شدن: زن و مرد باید برای رسیدن به موفقیت سعی کنند در همه مراحل زندگی شان (از دوران نامزدی تا پایان عمر) یکدل و یکرنگ باشند . این امر نیز حاصل نمی شود مگر با درک متقابل . در واقع درک متقابل با ایجاد تفاهم میان طرفین باعث شکل گیری یکدلی و یکرنگی در زوجین می شود .

* مسئولیت پذیر بودن: همه افراد باید خود را در قبال کارهایی که برعهده گرفته ‌اند متعهد و مسئول دانسته و از انجام دادن آنها شانه خالی نکنند. این اصل در دوران نامزدی و پس از ازدواج پررنگ تر نیز می شود . زیرا شاید فرد در دوران تجرد کاری را برعهده بگیرد و انجام ندهد و کسی هم جز خود او ضرر نبیند ولی پس از عقد دختر و پسر یکی می شوند و هر آسیبی که به مرد برسد به همسرش نیز می رسد و بالعکس . به همین دلیل هر یک از طرفین باید وظایف و مسئولیتهایی را که بر عهده می گیرند به نحو احسن انجام بدهند .



درست شنیدن و شنیده شدن نیز یکی از ملزومات زندگی سعادتمندانه است که البته نیاز به صبر و حوصله و مهارت کافی دارد.



* برخورد بی طرفانه و منطقی با مشکلات: معمولاً دختر و پسر از همان ابتدا یعنی از دوران نامزدی دچار برخی مشکلات داخلی یا خارجی می شوند . نحوه برخورد با این مشکلات بسیار مهم و در زندگی مشترک تاثیر گذار است . اگر طرفین با این مشکلات به صورت منطقی و بدون هیچ سوء گیری برخورد نمایند و به جای منافع شخصی ، مصالح زندگی مشترک آینده شان را در نظر بگیریم یقیناً در هر صورت پیروز میدان خواهند بود .

* کم توقعی و قناعت: همیشه یادمان باشد که از نامزدمان آنقدر انتظار و توقع داشته باشیم که در حد توان او باشد .

* بهترین شنونده صحبت های نامزدمان باشیم: درست شنیدن و شنیده شدن نیز یکی از ملزومات زندگی سعادتمندانه است که البته نیاز به صبر و حوصله و مهارت کافی دارد . برخی از مهارتهای این اصل به شرح ذیل می باشد :

- نگاه کردن به صورت و چشم همسر در هنگام سخن گفتن

-‌ تایید هر از چند گاهی صحبت های وی با تکان دادن سر، گفتن جملاتی چون واقعاً‌، چه جالب، بله و...

- تکرار برخی از کلمات و جملات وی برای نشان دادن توجه

- و...

 

 

اکرم اشرفی نژاد

بخش کلوب ازدواج تبیان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۱/۲۹
محمد کاوش کار

نامزدی

نامزد

زندگی مشترک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی