مشق عشق

در بهشت زندگی کنیم ...

مشق عشق

در بهشت زندگی کنیم ...

زلال سخن

امام صادق علیه السّلام فرمودند:
هر گاه مردى تنگدست باشد و به اندازه نیاز خود و خانواده اش کار کند و در پى حرام نرود ، همانند مجاهدِ در راه خدا است .

دوستان

۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

۲۸ خرداد ۹۲ ، ۱۱:۳۵

آرامش و محبت در سایه همسری

آرامش و محبت در سایه همسرى



 

« و من آیاته أن خلق لکم من انفسکم ازواجا لتسکنوا الیها و جعل بینکم مودّةً و رحمةً إنّ فى ذلک لآیاتٍ لقوم یتفکّرون (سوره روم، آیه 21) »

« و از جمله نشانه‏ هاى (توانایى و یگانگى) او این است که براى شما از جنس خودتان همسرانى آفرید تا در کنار آنها آرامش یابید . و هم در میان شما دوستى و مهربانى قرار داد . بى‏ تردید در این (تدبیر حکیمانه) نشانه‏ هایى [روشن] براى مردمى است که مى ‏اندیشند . »

 

محمد کاوش کار
۲۸ خرداد ۹۲ ، ۱۱:۰۰

10 فرمان برای فیصله دعوا

10 فرمان برای فیصله دعوا


دوران نامزدی و عقد ، معمولا با تنش ها و برخوردهایی همراه است که اگرچه ناخوشایندند ، اما تا حدود زیادی طبیعی به نظر می رسند .

شما به هر حال دو آدم با دو جنسیت متفاوت هستید که نه تنها در دو خانواده متفاوت رشد کرده اید ، بلکه محیط و شرایط متفاوتی را تجربه کرده اید و قطعا نگاه های متفاوتی به بعضی از مسائل دارید .

محمد کاوش کار
۲۸ خرداد ۹۲ ، ۱۰:۱۹

7 راز محبوبیت در خانواده همسر

7 راز محبوب شدن در خانواده همسر



جا شدن در دل خانواده جدید کار ساده ای نیست . آقا دامادهای عزیز ، بی خودی دلتان را به این که می گویند داماد عزیز مادر زن است خوش نکنید . شما هم باید به اندازه کافی زحمت بکشید که بتوانید در نگاه پدر زن و مادرزن آینده تان محبوب جلوه کنید تا بتوانند با خیال راحت دختر دسته گلشان را به دست شما بسپارند !


محمد کاوش کار

اشتباهات بزرگ در برگزاری عروسی    


مراسم عروسی یکی از بزرگترین و مهم ترین اتفاقات زندگی هر شخصی است و جزء معدود اتفاقات بزرگ زندگی است که جزئیات آن اعم از تاریخ ، ساعت ، کیفیت و سایر جوانب آن از قبل قابل برنامه ریزی است . اما گاهی اوقات در برنامه ریزی برای برگزاری جشن عروسی و اجرای جزئیات آن ، اشتباهاتی نیز اتفاق می افتد .

محمد کاوش کار
۱۴ خرداد ۹۲ ، ۲۰:۳۴

برای نامزدهای نابلد

برای نامزدهای نابلد



داشتن یک رابطه صمیمی و نزدیک با همسر می تواند سرچشمه آرامش ، حمایت و لذت برای هرکس باشد . این درحالی است که همین رابطه می تواند به منشاء اضطراب ، ناراحتی و نا امیدی شما تبدیل شود . دوران نامزدی در طول مسیر خود با فراز و نشیب هایی در کشش به فرد مقابل ، انرژی و اشتیاق برای ادامه رابطه روبه رو می شوند .

محمد کاوش کار
۱۰ خرداد ۹۲ ، ۱۱:۵۴

جنگ اول به از صلح آخر

جنگ اول به از صلح آخر



«حالا خیلی زوده که در مورد بچه و بچه دار شدن صحبت کنم. تازه با هم آشنا شدیم و چند جلسه است که با هم صحبت کردیم. این طور حرف ها باشه برای بعد از عقد و ازدواج. الان چیزهای مهم تری وجود دارد

محمد کاوش کار
۰۶ خرداد ۹۲ ، ۱۷:۲۶

حد و مرز آشنایی پیش از ازدواج

حد و مرز آشنایی پیش از ازدواج          

تا چندی پیش ، روال بر این بود که دختر و پسری که به اصطلاح دم‌بخت بودند و قصد واقعی آن‌ها ازدواج و تشکیل خانواده بود از طریق والدین، اقوام ، آشنایان یا همسایگان به یکدیگر معرفی می‌شدند . پس از تماسی تلفنی با خانواده دختر و طرح چند سوال کلیدی در مورد سن ، تحصیلات ، طبقه فرهنگی، عقاید و... قرار جلسه اول گذاشته می‌شد .


محمد کاوش کار