مشق عشق

در بهشت زندگی کنیم ...

مشق عشق

در بهشت زندگی کنیم ...

زلال سخن

امام صادق علیه السّلام فرمودند:
هر گاه مردى تنگدست باشد و به اندازه نیاز خود و خانواده اش کار کند و در پى حرام نرود ، همانند مجاهدِ در راه خدا است .

دوستان

۶ مطلب در تیر ۱۳۹۲ ثبت شده است

۲۶ تیر ۹۲ ، ۰۹:۱۳

مهریه شما شرعی است ؟

مهریه شما شرعی است؟



 

مهریه های امروزی داد همه را درآورده اند ! اگرچه که مهریه از نگاه شرع ، حق زن است و وجه مهریه برای زن از شیر مادرش هم حلال تر است ، اما وقتی رقم مهریه آن قدر بالا باشد که از حد توان مرد خارج باشد و مرد بداند که توان پرداخت این میزان مهریه را ندارد ، از نگاه شرعی اشکال به وجود می آید . حتی اگر خودش زمان عقد به این میزان مهریه رضایت داده باشد .
محمد کاوش کار
۱۴ تیر ۹۲ ، ۲۰:۱۱

فقط بگو دوستت دارم

فقط بگو دوستت دارم



دلم از عشق می‌جوشید ، احساس تازه‌ای نبود . ازدواج با او بهترین اتفاق زندگی‌ام بود . روی صندلی ، کنج میز نهارخوری نشسته بود و کتاب‌هایش را ورق می‌زد . گویی دنبال نکته‌ مهمی می‌گشت . قلمش به دنبال رد نگاهش می‌دوید . میز پر از برگه‌‌های دستنوشته‌اش بود . روی صندلی روبه‌رویش نشستم و به صورت مهربانش چشم دوختم .


محمد کاوش کار

پوشش مناسب مراسم خواستگاری چیست؟



 

معمولاً یکی از دغدغه های مهم همه افراد به خصوص دختر و پسر در شب خواستگاری نحوه پوشش آنها و چگونه به نظر رسیدن شان است . زیرا در همه جوامع لباس هر فرد نشاندهنده شخصیت ، فرهنگ و اعتقادات وی می باشد . به همین دلیل افراد سعی دارند همیشه به خصوص در مهمترین لحظات و مراسم های زندگی شان مانند مراسم خواستگاری لباسی مناسب و در شان بپوشند .

 

محمد کاوش کار

علّت تأخیر در ظهور امام زمان (عج) چیست؟



بسیاری از افراد در پی این هستند که خود را آماده ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) کنند اما بعضی از آنان در خارج از چارچوب دستورات الهی بدنبال روشی جهت تحقق این امر می‌گردند . این درحالی است که آن حضرت خود ، کردار نامطلوب کسانی که خود را پیرو آن حضرت می‌دانند را دلیل طولانی شدن غیبتشان عنوان می‌کنند .

 

محمد کاوش کار
۰۱ تیر ۹۲ ، ۱۹:۲۶

به شما میگن پدر خوب

به شما می‌گن پدرخوب !



مرد و زن قبل از پدر و مادر شدن باید روش تعلیم و تربیت کودک را بیاموزند ؛ زیرا دوران تربیت کودک از آغاز تولد بلکه قبل از آن شروع می‌شود . در این دوران است که شخصیت کودک شکل می‌گیرد و اخلاق ، رفتار ، عادات ، افکار و احساساتش پایه‌گذاری می‌شود .

محمد کاوش کار
۰۱ تیر ۹۲ ، ۱۲:۴۹

دوستی مادرها و پسرها

دوستی مادرها و پسرها



قطعا یکی از بهترین و شگفت‌انگیزترین روابطی که در این دنیا وجود دارد ، رابطه میان مادر و پسر است . مادر برای ایجاد یک رابطه خوب و مستحکم با پسرش ، باید به مسأله تربیت او بیندیشد ، تربیت به معنای سازندگی و پرورش شخصیت است .

محمد کاوش کار