مشق عشق

در بهشت زندگی کنیم ...

مشق عشق

در بهشت زندگی کنیم ...

زلال سخن

امام صادق علیه السّلام فرمودند:
هر گاه مردى تنگدست باشد و به اندازه نیاز خود و خانواده اش کار کند و در پى حرام نرود ، همانند مجاهدِ در راه خدا است .

دوستان

پوشش مناسب مراسم خواستگاری چیست؟



 

معمولاً یکی از دغدغه های مهم همه افراد به خصوص دختر و پسر در شب خواستگاری نحوه پوشش آنها و چگونه به نظر رسیدن شان است . زیرا در همه جوامع لباس هر فرد نشاندهنده شخصیت ، فرهنگ و اعتقادات وی می باشد . به همین دلیل افراد سعی دارند همیشه به خصوص در مهمترین لحظات و مراسم های زندگی شان مانند مراسم خواستگاری لباسی مناسب و در شان بپوشند .

 

دختر خانم ها و آقا پسرهای عزیز در مورد لباس شب خواستگاری توجه به برخی از نکات خیلی مهم و راهگشا خواهد بود :

- مدل و رنگ لباسی که برای این شب انتخاب می کنید باید متناسب با جنسیت ،‌ سن و اندام شما باشد .

- سعی کنید در این مراسم از لباس های رسمی ، ساده و راحت استفاده کنید . پوشیدن لباس های غیر رسمی و جلف ، تنگ و چسبان و... در شب خواستگاری نه تنها شایسته مقام و شان شما نیست بلکه نگاه خانواده و فرد مقابل را نسبت به شما تغییر می دهد . علاوه بر همه اینها شب خواستگاری استرس و فشار خاص خود را دارد پس بهتر است با اجتناب از لباس های تنگ و چسبان این استرس و فشار را چند برابر نکنید .

- یادتان باشد که در این روز باید خودتان باشید . یعنی سعی کنید آنچه هستید و خواهید بود به فرد مقابل نشان دهید . مثلاً دختر خانم محترم اگر چادری هستید در این مراسم هم چادر سر کنید . اگر به جای چادر از پوشش های دیگر استفاده می کنید در مراسم خواستگاری نیز از پوشش متداولتان بهره ببرید . البته این مسئله در مورد آقا پسرها هم صدق می کند .

توجه ! گاه برخی از والدین دختر خانم را مجبور می کنند که بر خلاف همیشه در این مراسم چادر سر کنند . اگر شما هم چنین شرایطی دارید حتما در قسمت گفتگو با آقا پسر موضوع را با وی در میان بگذارید و به او بگویید که چادری نیستند و به اصرار خانواده تان این کار را کرده اید . حتی دقیقاً مشخص نمایید که در خانه و خارج از خانه چه پوششی دارید .

- توجه به آرایش موی سر برای آقایان نیز در این مراسم مهم است . آقا پسرها باید با آرایشی مناسب از سر بدون بهره از لوازمی چون واکس مو ، رنگ مو و ... در مقابل خانواده  فرد مقابل ظاهر شوند . یادمان باشد که استفاده از برخی از امکانات برای پوشاندن عیوبی چون کم مویی ، ‌بی مویی و ... نوعی دروغگویی و عدم صداقت به فرد مقابل محسوب می شود !

- معمولاً دختر خانم ها هم دوست دارند  در این شب برای زیبا جلوه کردن مقداری آرایش صورت نمایند . این مسئله نیز از چند باب دارای اشکال می باشد .

اولاً : آرایش کردن برای نامحرم و نگاه به آن حرام است . چه بهتر است که شب و روزهای اول آشنایی مان را با گناه شروع نکنیم و در همه حال رضای خداوند را در نظر بگیریم .

ثانیاً : بهتر است از همان ابتدا آقا پسر ،‌ دختر خانم را آنگونه که هست و با زیبایی های واقعی اش مشاهده نماید . ( البته این امر برای دختر خانم نیز صدق می کند . یعنی آقا پسر نیز باید چهره واقعی اش را به دختر خانم نشان دهد . ) در این حالت انتخاب دختر و پسر کاملاً آگاهانه و به دور از هرگونه فریب و ریا می باشد و یقیناً‌ موفقیت آمیزتر نیز خواهد بود .

ثالثاً : گاه برخی از آرایش برای پنهان کردن برخی از عیوب چهره شان استفاده می کنند که این امر نیز ایراد داشته و باعث فریب فرد مقابل می شود .

 


 

اکرم اشرفی نژاد

بخش کلوب ازدواج تبیان

نظرات  (۱)

بسیار خوب و کامل!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی