مشق عشق

در بهشت زندگی کنیم ...

مشق عشق

در بهشت زندگی کنیم ...

زلال سخن

امام صادق علیه السّلام فرمودند:
هر گاه مردى تنگدست باشد و به اندازه نیاز خود و خانواده اش کار کند و در پى حرام نرود ، همانند مجاهدِ در راه خدا است .

دوستان
۱۳ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۱:۵۸

7 توصیه برای تعیین تاریخ عروسی

7 توصیه برای تعیین تاریخ عروسی


اولین و مهمترین قدم در برنامه ریزی عروسی، تعیین تاریخ عروسی است . برای تصمیم گیری در باره تاریخ این مراسم مهم،‌ نکاتی را باید مد نظر داشته باشید .


1) قبل از هرچیز یک تقویم تهیه کنید

اولین ابزاری که برای برنامه ریزی عروسی نیاز دارید یک تقویم است . بهتر است تقویم شما از نوع تقویم های جدولی یک یا دو صفحه ای باشد . این تقویم ها تمام روزهای سال را اصطلاحا در یک نگاه به شما نمایش می دهند . برای تعیین رویدادهای مهم مثل : تاریخ عروسی ، عقد قرارداد ها ، انجام خریدها و... تقویم های جدولی و یک صفحه ای دید بهتری به شما می دهند . تقویم های دفترچه ای اما ابزارهای مناسبی برای نگارش برنامه ها و پیگیری کارها هستند . در فازهای بعدی برنامه ریزی که قصد نگارش برنامه ها و پیگیری آنها را دارید ،‌ سررسید ها و تقویم های دفترچه ای می توانند به شما کمک کنند .

 

2) حداقل از شش ماه قبل از عروسی، روز و تاریخ را نهایی کنید

به طور متوسط بهتر است از یک سال قبل ، فصل و ماه برگزاری عروسی خود را تعیین کنید و از حدود شش ماه قبل ، روز و تاریخ دقیق عروسی را تعیین کنید . مثلا در فروردین ماه باید بدانید که در آغاز سال بعد و احتمالا در فروردین بعدی عروسی خواهید کرد و تقریبا در مهر ماه همان سال، تاریخ و روز دقیق را نهایی کنید.


 

3) فرهنگ خانواده ها را درنظر بگیرید

معمولا اکثر خانواده های ایرانی ،‌ اعیاد مذهبی را برای برگزاری جشن عروسی انتخاب می کنند . اما علاوه بر اعیاد مذهبی ،‌ ایام دیگری هم می توانند مناسب باشند . مثلا روزهایی که برای خودتان خاطره انگیز است . مثل روز آشنایی ، خواستگاری ، تولد و... .

نکته دیگری که به فرهنگ خانواده ها مرتبط است ، طول مدت نامزدی و عقد است . فرهنگ خانواده ها در این مورد متفاوت است . برخی از خانواده ها مشکلی با دوران نامزدی و یا عقد طولانی ندارند اما در مقابل برخی از خانواده ها با دوران عقد و نامزدی طولانی مخالف هستند . به هر حال تعیین تاریخ عروسی شما به این خرده فرهنگ های خانوادگی نیز بستگی دارد . پس از آنها غافل نشوید .

 

4) مسافت مهمانان را در نظر بگیرید

یکی از ارکان برگزاری یک مراسم به یادماندنی عروسی ، مهمانان شما هستند . بنابراین هنگام تعیین تاریخ عروسی ، می بایست حتی الامکان رفاه آنها را نیز در نظر بگیرید . اگر مهمانان شما از راه دور به مراسم عروسی شما می آیند ،‌ بهتر است روزهایی را برای عروسی خود انتخاب کنید که تعطیل رسمی باشد . برخی از ایام سال ،‌ دو یا سه روز تعطیل پشت سر هم قرار می گیرند . برای مهمانان راه دور این روزها بهترین روزها هستند . همچنین در صورتی که اکثریت مهمانان شما از شهرهای دور هستند ، بهتر است مراسم خود را در ایام مدرسه و یا در ایام برگزاری امتحانات مدارس برگزار نکنید . چرا که ممکن است عده ای از شرکت در مراسم شما صرف نظر کنند و یا آمدن آنها به مراسم شما باعث لطمه خوردن به تحصیل فرزندانشان شود . همچنین اگر مهمان راه دور زیاد دارید ، فصلی را برای عروسی خود انتخاب کنید که مناسب سفر باشد . به هر حال مراعات حال مهمانان یکی از فاکتورهای مهم در تعیین تاریخ عروسی شماست .


5) ساعات کاری و اداری را در نظر بگیرید

آنچه مسلم است بسیاری از مهمانان شما شاغل هستند . اگر می خواهید همه با خیال راحت و با آرامش در مراسم عروسی شما شرکت کنند ،‌ روزهایی مثل پنج شنبه و یا ایامی که فردای آن تعطیل است را برای عروسی خود انتخاب کنید . روزهای جمعه یا روزهایی که فردای آن روز کاری است ، گزینه زیاد مناسبی برای برگزاری جشن عروسی نیست . چرا که اکثر افراد سعی می کنند زودتر مراسم را ترک کنند و به منزل بروند تا فردا راحت تر در محل کار خود حاضر شوند . شما که نمی خواهید بعد از صرف شام عروسی ، اطراف خود را خلوت ببینید ؟


6) هزینه خدمات و تشریفات

تاریخ برگزاری جشن عروسی شما ، اثر مستقیم بر هزینه های شما دارد. بسیاری از تالارها و باغ تالارهای پذیرایی ، در روزهای خاص ، اعیاد مذهبی و حتی آخر هفته ها ، قیمتی متفاوت از روزهای عادی دارند . تاریخ عروسی شما حتی می تواند بر قیمت و کیفیت سایر خدمات مثل : فیلم و عکس عروسی ، گل آرایی ، تزئین ماشین عروسی ، آرایشگاه عروس شما نیز اثر داشته باشد . آنچه مسلم است قیمت این خدمات در روزهای عادی با روزهای خاص سال اندکی متفاوت است . بنابراین اگر قصد دارید در هزینه های خود صرفه جویی کنید ، از خیر تاریخ های خاص و اعیاد مذهبی بگذرید . اگر بتوانید عروسی خود را در یکی از ایام وسط هفته برگزار کنید ، صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های شما خواهد شد . حتی فصل برگزاری مراسم نیز می تواند اثر قابل توجهی بر هزینه های جشن عروسی شما داشته باشد .

 

7) تداخل با مراسم سایر افراد فامیل

این نکته نیز یکی از نکات ضروری در تعیین تاریخ عروسی شماست . بهتر است بعد از انتخاب تاریخ مورد نظر خود ، آن را با مشورت بزرگترهای فامیل نهایی کنید . معمولا بزرگان فامیل از تاریخ مراسم های سایر اعضای فامیل مطلع هستند . این به شما کمک می کند که از تداخل ها جلوگیری کنید . شاید لازم باشد یکی دو تاریخ دیگر را نیز بعنوان کاندیدا داشته باشید تا در صورت بروز تداخل ، آن تاریخ ها را نهایی کنید . همچنین سعی کنید که حتی الامکان بعد از تعیین تاریخ عروسی ، آن را به کلیه اعضای فامیل و یا حداقل به بزرگترهای فامیل اعلام کنید تا سایرین نیز در تعیین تاریخ مراسم خودشان ،‌ شما را مدنظر قرار دهند .

 

 


بخش کلوب ازدواج تبیان

برگرفته از زندگی ایده آل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی