مشق عشق

در بهشت زندگی کنیم ...

مشق عشق

در بهشت زندگی کنیم ...

زلال سخن

امام صادق علیه السّلام فرمودند:
هر گاه مردى تنگدست باشد و به اندازه نیاز خود و خانواده اش کار کند و در پى حرام نرود ، همانند مجاهدِ در راه خدا است .

دوستان
۲۹ فروردين ۹۲ ، ۱۳:۲۶

پیش از خواستگاری بخوانید !

پیش از خواستگاری بخوانید !


طبق سخنان پیامبر (صلی الله علیه وآله و سلم) و ائمه اطهار (علیهم السلام) بهترین روز برای خواستگاری ، روز جمعه و در ساعات بعد از ظهر است . همچنین بهتر است زمانی برگزار نشود که قمر در عقرب است .

* برای به دست آوردن آرامش ، قبل از خواستگاری دو رکعت نماز طلب بخوانید و دعا کنید که آنچه خیر و صلاح است برای شما پیش آید .

* ازآنجا که اولین دیدارها همیشه دراذهان می ماند ، رعایت پاکیزگی و منظم بودن بسیارمهم است .

* جلسه اول خواستگاری را در خانه عروس برگزارکنید نه جای دیگر ، زیرا محیط خانه آرامش بیشتر و شناخت کاملتری به دنبال دارد .

* حضور والدین و یا شخص امین و با تجربه ، کمک زیادی به انجام خواستگاری می کند .

* مهم نیست چند نوع میوه خریداری کرده اید . اما سعی کنید با زیبا چیدن آنها و پاکیزگی و زیبا آراستن سالن پذیرایی ، محیطی دلپذیر ایجاد کنید .

* ازپوشیدن لباسهای تنگ که باعث ناراحتی شما می شود و همچنین از پوشیدن لباسهای پر زرق و برق اجتناب کنید به دلیل اینکه جلب توجه می کنند و تمرکز را برهم می زنند .

* برای دستیابی به شناخت بیشتر از خانواده پسر و نیز آشنایی با فرهنگ وآداب و رسوم و موقعیت اقتصادی آنها جلسه یا جلساتی از گفتگوها را در منزل پسر برگزارکنید .

* دختر و پسر برای شناخت بیشتر از یکدیگر می توانند به نحوه راه رفتن، نشستن، صحبت کردن و حتی کفش پوشیدن طرف مقابل توجه کنند . همه این رفتارها نشان دهنده شخصیت فرداست .

* صحبت حضوری دختر و پسر با یکدیگر بهتر از صحبت کردن با تلفن ، چت و... است. با صحبت کردن حضوری قادر به دیدن حالات وحرکات و نحوه مکالمات یکدیگرهستید . درنتیجه ، با رعایت این مطلب به شناخت بهتری خواهید رسید .

* اگر در نگاه اول از ظاهر فرد مقابل خوشتان نیامد ولی برایتان قابل تحمل بود ، با او به گفتگو بپردازید ؛ شاید نظرتان عوض شد .

* چنانچه در اواسط جلسه احساس کردید طرف مقابل مناسب شما نیست ، جلسه را متوقف کنید . زیرا در صورت ادامه ، ممکن است بین افراد وابستگی ایجاد شود . در این صورت ، دادن جواب منفی سخت است و به فرد مقابل ضربه روحی وارد می شود .


چند نکته ظریف در پذیرایی از خواستگار


1) به میهمانان ، ازهر دو شیرینی تهیه شده توسط خانواده عروس و داماد تعارف کنید و این کار را با خوش رویی و لبخند انجام دهید . به بهانه بیماری یا هر دلیل دیگری این شیرینی را رد نکنید . شیرینی را درپیش دستی مقابل خود نگذارید و حتماً میل کنید .

 

2) بهتر است خانواده عروس در مراسم خواستگاری از شیرینی تر استفاده نکنند ، چون خوردن آن سخت است . شیرینی خشک و کوچک برای برگزاری این مراسم مناسب تراست .

3) برای خوردن میوه نیز بهتراست ازمیوه هایی مثل سیب وخیار استفاده کنید و از خوردن انار ، پرتقال وهندوانه پرهیز کنید ؛ زیرا به دلیل آب دار بودن ممکن است باعث کثیف شدن دست و صورت و لباس شما شوند .

 

4) بکوشید از تشریفات خواستگاری بکا هید ، نه دسته گل های گران قیمت به پسر بها میدهد و نه پذیرایی های غیرعادی و پرخرج ارزش دختر را بالا می برد . در مواردی هم ممکن است برداشت های خوبی از این رفتارها نشود .

 

 

 

منبع : بخش کلوب ازدواج تبیان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۱/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی