مشق عشق

در بهشت زندگی کنیم ...

مشق عشق

در بهشت زندگی کنیم ...

زلال سخن

امام صادق علیه السّلام فرمودند:
هر گاه مردى تنگدست باشد و به اندازه نیاز خود و خانواده اش کار کند و در پى حرام نرود ، همانند مجاهدِ در راه خدا است .

دوستان

میلاد فرخنده یگانه دختر خاتم الانبیا

پنج سال از بعثت پر برکت پیامبر خدا (صل الله علیه و آله و سلم) می گذرد . در بیستمین روز ماه جمادی الثانی چشم ها در انتظار مولودی مبارک است . پیامبر صل الله علیه و آله و سلم دست به سوی آسمان و دل به نجوای الهی دارد و حضرت خدیجه (سلام الله علیها) این سو مهمان چهار بانوی بهشتی است . چهار زن برگزیده که در تنهایی و بی کسی او به یاری اش آمده اند . مولودی بهشتی در راه است و اکنون عطر حضورش در مدینه پیچیده است . حضرت زهرا (سلام الله علیها) ، حوری ای بهشتی ، انسانی برگزیده و الهی و بانویی آسمانی و مقدس ، متولد می شود . زمین و آسمان مدینه را نور وجود مبارکش فرا می گیرد و خانه پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله و سلم) را حضور فرشتگانی که برای شادباش گفتن و پای بوس آمده اند ، لبریز می کند .



عزت بانوان

با میلاد مبارک برترین بانوی دو عالم ، عزت و شرافت از دست رفته زنان بازگشت . درست در عصر جاهلیت ، در زمانی که نخل و شتر دارای ارزش و بها بود ، اما زن بی ارزش می نمود و در جامعه ای که شمار مردان مایه فخر قبیله بود ، اما تولد دختران مایه ننگ پدر ، او چشم به جهان گشود . در حالی که پیامبر (صل الله علیه و آله و سلم) او را میوه دل و پاره تن خود می نامید و بر دست او بوسه می زد . پیامبر (صل الله علیه و آله و سلم) تا آنجا حضرت فاطمه (سلام الله علیها) را بزرگ می داشت و اکرام می نمود که چون فاطمه (سلام الله علیها) بر پدر وارد می شد ، رسول خدا (صل الله علیه و آله و سلم)  از جا بر می خاست و او را به جای خود می نشانید . هنگام سفر آخرین لحظه را به وداع با او می گذرانید و در بازگشت ابتدا به خانه او وارد می شد .


همسرداری حضرت زهرا سلام الله علیها

فاطمه زهرا (سلام الله علیها) ، که برترین زنان عالم خلفت است ، بسیار فروتن و رها از علایق دنیوی است ؛ تا آنجا که : روزی مولا علی (علیه السلام) از او غذایی می خواهد ، ولی فاطمه زهرا (سلام الله علیها) می فرمایند : « دو روز است که جز غذای اندکی در خانه نبود ... ولی حالا دیگر هیچ غذایی در خانه نیست . » امیرالمؤمنین علی (علیه السلام)  می فرمایند : « ای فاطمه ، چرا به من خبر ندادی تا چیزی تهیه کنم ؟ » الگوی مکارم اخلاقی زن مسلمان ، می فرمایند : « یا اباالحسن ، من از خدای خود خجالت می کشم که بر تو چیزی تکلیف کنم که شاید در توان تو نباشد . »


همسری نمونه

بهترین زنان عالم ، فاطمه زهرا (سلام الله علیها) ، الگوی انسانهای شیفته کمال و به ویژه زنان پویای راه سعادت است . آن حضرت نمونه ای است کامل و گویا برای زنانی که در پی زندگی راستین و حرکت در مسیر درست آنند . ایشان افزون بر کمالاتی چون عبادت خالصانه و بسیار ، ایثار بی انتها و معرفت بی پایان ، در مقام همسری بسیار ساده ، فروتن ، خدمتگزار و مهربان بود . مولای متقیان علی (علیه السلام) درباره آن بانوی بزرگ می فرمایند : « به خدا هرگز مرا به خشم نیاورد . در هیچ امری از من سرپیچی نکرد . [وقتی] به او نگاه می کردم همه غم و اندوهم از میان می رفت . »


آینه عفت

بانوی بزرگ عالم اسلام ، صدیقه کبری ، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) ، تصویر تمام نمای عفت و وقار و حیا بود . ایشان که هنگام دفاع از ولایت ، بر منبر خطابه حاضر می شود و به بیانی در اوج بلاغت و فصاحت ، به ستیز با دشمنان و دفاع از حق می پردازد ، در منش روزمره زندگی اش از این که پیامبر (صل الله علیه و آله و سلم) در تقسیم کارهای زندگی ، کارهای درون خانه را به او می سپارد ، مسرور و شادمان گشته ، می فرماید : « هیچ کس جز خدا نمی داند که چقدر خوشحال شدم از این که رسول خدا مرا از برخورد و همدوشی با مردان رها ساخت . »


عبادت خالصانه

حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) آینه عبادت خالصانه و اسوه کامل بندگی و عبودیت خالص برای خداست . آن حضرت به قدری به نماز می ایستاد که پاهایش متورم می شد و موقع نماز از خوف الهی بدنش می لرزید . آن بانوی بزرگ به شب زنده داری اهل خانه در شبهای قدر توجه ویژه داشت و می فرمود : « محروم کسی است که از خیر این شب ها محروم بماند . » او اهل خانه را در روز به استراحت وا می داشت تا بتوانند شبهای قدر را بیدار بمانند و به نیایش بگذرانند .


تجلی خوبی ها

ای عصاره ی خوبی های خلقت ، چکیده خیرها و نیکی ها ، نگین زیبای آفرینش ، ای دختر برترین بندگان خدا ، ای برترین بانوی عالم ، بزرگی مقام تو را فقط خدا می داند و بس و وصف تو تنها در کلام پدر گنجد که فرمود : « اگر نیکی و خوبی به صورت شخصی تجلی می کرد ، آن شخص فاطمه بود و چه بسا فاطمه برتر از آن است . »


منبع : نشریه افق خانواده (حوزه نت )

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۲/۱۰
محمد کاوش کار

نظرات  (۱)

باسلام و عرض ادب خدمت شما عزیز بزرگوار.ممنون از حضور گرمتون در ثامن تم و اعلام لینک کردن ما.
شما هم با افتخار در صفحه لینک های ویژه/دایرکتوری 12گانه در ثامن تم لینک شدید.
موفق و موید باشید
یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی